Drát či bezdrát?

NOVÝ SRAM AXS

Drát či bezdrát? Elektrika nebo mechanika? Kotouče nebo klasika? To je otázka. Vždy budou dvě skupiny.

Drát či bezdrát? Elektrika nebo mechanika? Kotouče nebo klasika?
To je otázka. Vždy budou dvě skupiny.

Ono nám stejně časem nezbude nic jiného, než jít s dobou :) ...

Ono nám stejně časem nezbude nic jiného, než jít s dobou :)

Na stole si tu tak leží odděleně pár komponentů, jdete kolem, sáhnete na řazení a v druhém rohu stolu se začne hýbat přehazovačka jako nějaký transformer :)

Na stole si tu tak leží odděleně pár komponentů, jdete kolem, sáhnete na řazení a v druhém rohu stolu se začne hýbat přehazovačka jako nějaký transformer 🙂

Nový Sram AXS je ještě o kus dál než eTap jak ho známe.

Nový Sram AXS je ještě o kus dál než eTap jak ho známe.

Lze vše kombinovat, dokonce i teleskopickou sedlovku se silničními pákami. Např. na gravelu.

Lze vše kombinovat, dokonce i teleskopickou sedlovku se silničními pákami. Např. na gravelu.

Baterie jsou kompatibilní se všemi komponenty. A co montáž a nastavení? Musíte mít chytrý telefon a aplikaci, kde si všechno nastavíte podle gusta.

Baterie jsou kompatibilní se všemi komponenty.
A co montáž a nastavení?
Musíte mít chytrý telefon a aplikaci, kde si všechno nastavíte podle gusta.

Montáž je opravdu snadná, stačí nastavit správně dorazy, a zbytek se vyladí sám tak, aby nikde nic nerachtalo :)

Montáž je opravdu snadná, stačí nastavit správně dorazy, a zbytek se vyladí sám tak, aby nikde nic nerachtalo 🙂

Jo..už i silniční sada od Sramu je 12ti kolo:)

Jo..už i silniční sada od Sramu je 12ti kolo:)

Jsou nové i kotouče, ale příznivci klasiky se nemusí bát. Bude verze i s klasickými brzdami.

Jsou nové i kotouče, ale příznivci klasiky se nemusí bát. Bude verze i s klasickými brzdami.

Na horských kolech je přece jen větší riziko, že drahý systém někde upálíte o pařez, ale je to promyšlené perfektně. Při rázu se celá přehazovačka pohne a odpojí se od mechanismu, aby nedošlo k poškození. Jako bonus neohnete ani patku :)

Na horských kolech je přece jen větší riziko, že drahý systém někde upálíte o pařez, ale je to promyšlené perfektně. Při rázu se celá přehazovačka pohne a odpojí se od mechanismu, aby nedošlo k poškození. Jako bonus neohnete ani patku 🙂

Asi největší přínos především pro montéry je bezdrátová teleskopická sedlovka.

Asi největší přínos především pro montéry je bezdrátová teleskopická sedlovka.

Dalším plusem je vzhled. Řidítka, kde jsou jen hadice od brzd, případně lanko k lockoutu.

Dalším plusem je vzhled. Řidítka, kde jsou jen hadice od brzd, případně lanko k lockoutu.

Do řazení pak postačí v nouzi baterie z tachometru. :)

Do řazení pak postačí v nouzi baterie z tachometru. 🙂